Till bloggens startsida

Bert-Bodil simmar genom ringen

2010-08-26, 10:01:32

Jag har nu tränat med Bert-Bodil i en vecka. Först började jag med att blinka med min betingade förstärkare, som var en liten ficklampa, varje gång Bert-Bodil tog en matbit i munnen. Efter att han fått en matbit blev han ointresserad så jag kunde bara köra en repetition åt gången. Efter ett litet längre uppehåll kunde jag köra igen, och det brukade bli ca. 5-7 repetitioner per dag.
I måndags introducerade jag honom för min hemmabyggda ring som jag vill att han ska simma igenom. Jag satte ner den i vattnet och väntade tålmodigt på att han självmant skulle simma genom den.
Bert-Bodil simmade fram och tillbaks längs rutan och väntade ivrigt på mat. Tillslut simmade han igenom ringen och precis när han befann sig i "mitten" av ringen blinkade jag snabbt med min lampa och gav direkt en matbit.
Vi har fortsatt med sådana repetitioner ca. 4-6 gånger om dagen och det går riktigt bra.

Så här såg ett utav "träningspassen" ut igår (riktigt duktigt av Bert-Bodil tycker jag!):



Visst har han lärt sig snabbt min lilla Bert-Bodil? :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Hemsida/bloggadress:


Kommentar:



Trackback