Till bloggens startsida

lyckat och misslyckat försök :(

2010-07-20, 19:36:33

Klickerträningen av Theia började se riktigt bra ut, inklickningen gick bra och jag var på väg att träna henne i en hinderbana. Hon har varit jättepigg och frisk för sin ålder men så helt plötsligt, helt utan förvarning, hittade jag henne död i buren häromdagen. :( Jag visste ju att hon var gammal och att vi kanske aldrig skulle hinna klart med träningen, men jag chansade. Tyvärr så hann åldern ikapp och klickerträningen kommer förbli oavslutad. Dock såg jag under träningen en hel del framsteg och jag tror absolut att vi hade lyckats om tiden hade funnits till.
Nu har jag endast en stackars gerbil kvar, och det dröjer helt klart inte länge förrän hon också går bort, och därför kommer jag inte börja på nytt med henne. Klickerträningen av gerbil blir därmed nedlagd. Jag kommer istället att hitta något annat lämpligt djur att börja klickerträna på. Och jag ska då se till att djuret inte är så gammalt att det helt plötsligt kan dö under träningen! ;)

Vila i frid, Theia! ♥




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Hemsida/bloggadress:


Kommentar:



Trackback