Till bloggens startsida

Dag 3

2010-10-13, 21:22:25

Jag har bara tränat med kalven vid tre träningstillfällen och hon har redan förstått targeting-momentet (nudda mulen mot gula handsken)! Jag är imponerad över hur fort hon lär sig. Här har ni ett litet klipp (dock inte bästa kvalité) där ni kan se hur en liten del av träningspasset gick till idag. Tyvärr försvann Pia, min filmare, innan jag testade att få henne att snurra med hjälp av handsken som target, men hon lyckades följa efter näst intill ett helt varv två gånger i rad! Det blev ett kort träningspass och hann därför inte köra så många repetitioner på den övningen, men den fortsätter vi med imorgon, och förhoppningsvis kommer ni få se filmklipp på det inom kort. :)




Kommentarer

Postat av: måste bara säga...

hejsan!

Vad fin blogg, och bra tips!



Men jag måste fråga, hur stort är ditt akvarium? För slöjstjärtar behöver MINST 120 Liter (tror jag att det är, om inte större) och ska vara i alla fall 3 stycken. De trivs inte ensamma i små akvarium, eftersom de kan bli 20 cm. Inte för att jag tror att de skulle bli det i ett mindre akvarium, men de behöver stora för att kunna leva ett bra liv. Och skaffa någon kompis till den!

2010-11-01, 19:32:34
Hemsida/blogg: http://nogg.se/fiskensakvarium
Postat av: Jennifer Nilsson

Hej och tack så mycket! :)

Jag är faktiskt mycket väl medveten om detta (dock inte detta med att de absolut ville vara flera eftersom personalen på djuraffären övertygade mig om att det inte alls var några problem, men djuraffärspersonal är ju såklart inte alltid att lita på), men Bert-Bodil har lite "dispens" eftersom han används i projektsyfte. Det underlättar nämligen träningen en hel del, och efter att ha hört med flera "fiskexperter" om hurvida ett lite mindre akvarium under en begränsad tid skulle påverka honom verkade det inte vara några problem alls. Bert-Bodil kommer att flyttas till ett större akvarium med fler fiskar så snart projektet är slut.

2010-11-08, 21:47:24
Hemsida/blogg: http://www.klickermetoden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)


Hemsida/bloggadress:


Kommentar:



Trackback